Retourbeleid

Retourbeleid
Het retourbeleid van Deal Party geldt 14 dagen. Als na levering 14 dagen zijn verstreken, kan Deal Party helaas geen restitutie meer bieden en kunt u uw bestelling ook niet meer ruilen.

Product retourneren voor restitutie
Het is uiteraard mogelijk om een product te retourneren voor restitutie van het aankoopbedrag.

Echter hiervoor dient de retourzending aan een aantal eisen te voldoen:

  • U heeft een zichttermijn van 14 dagen. U kunt in aanmerking komen voor restitutie wanneer u een retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling doet. 
  • Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. 
  • Allereerst dient u een retouraanvraag in te dienen via het Help Centrum van Deal Party.
  • Nadat u goedkeuring heeft ontvangen op de retouraanvraag, dient u het pakketje binnen 14 werkdagen naar ons te retourneren.
  • Het product dient in originele staat geretourneerd te worden inclusief de originele verpakking.
  • Retourzendingen dienen stevig verpakt, goed dicht getaped, scheur- en lekvrij retour gestuurd te worden. 
  • Het is niet de bedoeling dat de inhoud van het pakketje verschuift tijdens de verzending.
  • Het product dient volledig (inclusief eventuele accessoires) retour gestuurd te worden.
  • De zending is niet, zoals beschreven in onze algemene voorwaarden, van zakelijke aard.
Bevalt de aankoop niet, maar heeft u het product al reeds in gebruik genomen?
Bij gebruikerssporen, ontbrekende onderdelen of accessoires en beschadigde verpakkingen heeft u geen recht meer op restitutie van het volledige aankoopbedrag.

Wanneer uw retourzending een negatieve beoordeling van onze retourafdeling krijgt, kunt u maximaal 50% van het aankoopbedrag teruggestort krijgen. U kunt er ook voor kiezen om de retourzending geretourneerd te krijgen. De kosten voor deze verzending zijn voor uw rekening en dienen vooraf voldaan te worden.

Om uw retour af te kunnen ronden, hebben wij een bon of aankoopbewijs nodig. Voor een correcte afhandeling dient deze zowel samen met de retouraanvraag als met de geretourneerde bestelling te worden meegezonden. Retourzendingen die niet vooraf zijn goedgekeurd, worden niet in behandeling genomen of vergoed.

Verzend uw aankoop niet terug naar de fabrikant. Maar naar het adres wat u ontvangt bij uw retouraanvraag.

In bepaalde situaties wordt alleen gedeeltelijke restitutie toegekend (indien van toepassing)
  • Boek met duidelijke tekenen van gebruik
  • CD, DVD, videoband, software, videospel, cassettebandje, of vinylplaat die reeds geopend is.
  • Een artikel met unieke activatiecode. Zoals GPS horloges, giftcards, game upgrades, software en downloadable content.
  • Een artikel dat niet in de originele staat verkeert, is beschadigd of onderdelen mist om redenen die niet aan een defect zijn toe te schrijven.
  • Naar coulance van de klantenservice op goederen die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht.

Bij het akkoord gaan met een gedeeltelijke restitutie, zie je af van het herroepingsrecht of volledige restitutie. Na het ontvangen van de gedeeltelijke restitutie kan ook geen aanspraak meer worden gemaakt op vergoeding na een eventueel toekomstig defect aan het product.

Bepaalde goederen kunnen niet geretourneerd worden.
Goederen met beperkte houdbaarheid, zoals levensmiddelen, bloemen, kranten en tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Ook accepteren wij geen retour van intieme of sanitaire goederen, gevaarlijke stoffen, brandbare stoffen of gassen.

Welke producten kunnen niet geruild worden?
  • Verbruiksartikelen zoals lampen, batterijen en vloeistoffen
  • Vaatwastabletten
  • Vouchers of tegoedbonnen
  • Artikelen die langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
  • Artikelen waarvan de verpakking ontbreekt
  • Planten

Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild of geretourneerd kunnen worden:
  • Oordopjes
  • Headsets
  • Oorreinigers
  • Ondergoed
  • Sanitaire goederen
  • Badmode
  • Topdekmatrassen
  • Matrassen
  • (Gezichts)verzorgingsproducten
  • Mondkapjes
  • Sokken
  • Scheermesjes
  • Corrigerend ondershirt of ondergoed
  • Kleding- & speelgoed voor dieren
  • BH’s
  • Inlegzolen
  • Bikini’s
  • Teen of voet-ondersteuners
  • Haarproducten
  • Spierstimulatoren
  • Postuurkleding
  • Sportartikelen
  • Producten die in direct contact zijn met de huid

Als wij bovenstaande artikelen retour ontvangen, dan nemen wij deze retouren niet in behandeling. Daarnaast ben je zelf ook aansprakelijk voor de verzendkosten, wanneer wij dit artikel weer naar je terug opsturen.

Restitutie (indien van toepassing)
Zodra uw retour is ontvangen zullen wij uw geretourneerde artikel inspecteren.  Indien goedgekeurd, zal uw restitutie worden verwerkt, en binnen 30 dagen worden teruggeschreven naar uw creditcard of via de oorspronkelijke betaalmethode. Bij afkeuring, stellen wij u op de hoogte van de afwijzing van uw retour en eventuele restitutie.

Late of ontbrekende restituties (indien van toepassing)
Als u nog geen restitutie hebt ontvangen, controleer dan eerst nogmaals uw bankrekening.

Het kan een tijdje duren voordat uw restitutie wordt weergegeven. Neem hierna contact op met uw bank. Vaak is er sprake van een verwerkingstijd voordat u uw restitutie ontvangt.

Als u dit allemaal heeft gedaan maar uw restitutie nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via ons Help Centrum.

Bestelling niet aangenomen/opgehaald
In het geval dat een bestelling aan de deur niet wordt aangenomen of wanneer deze niet wordt opgehaald door de ontvanger bij het postkantoor wanneer deze hier is afgegeven, zal deze in veel gevallen retour worden gestuurd naar de afzender.

Bij het in goede orde ontvangen van een retour via deze weg, zal het aankoopbedrag minus eventuele retourkosten worden gerestitueerd via de bij de aankoop geselecteerde betaalmethode. De hoogte van eerder genoemde retrourkosten zijn te vinden op de website van de op dat moment gebruikte vervoerder.

Verzending
Om uw product te retourneren, vult u in het Help Centrum het formulier voor een retouraanvraag in. Bij de aanvraag ontvangt u het nodige retouradres welke per product kan verschillen. Verzend de retour niet voordat u de aanvraag heeft ingediend. U bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten van de retourzending worden niet gerestitueerd.

De leveringsduur van uw geruilde product kan variëren, afhankelijk van waar u woont.

Als u een artikel van waarde verzendt, kunt u overwegen gebruik te maken van een verzenddienst met track & trace of een verzendverzekering afsluiten. Wij kunnen niet garanderen dat wij uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.